I love Taiwan

Rainbow Village

Lähdettiin Sanaan kanssa perjantaiaamuna Taichungiin Uberilla yliopistolta. Lento oli kello 7, joten ainoa vaihtoehto oli ottaa uber tai taksi. Lento oli todella lyhyt, 1h 20min, joten meillä oli koko päivä aikaa tutustua Taichungiin. Menimme suoraan lentokentältä katsomaan Rainbow villagea. Ostimme iPASS-kortit lentokentältä, jota pystyi käyttämään Taichungissa ja Taipeissa. Kortti pitää näyttää sekä bussiin noustaessa, että lähtiessä. Taichungissa kaikki alle 10km matkat ovat ilmaisia. Bussit eivät kuitenkaan ole kovin luotettavia ja ne menevät aika harvoin.

Rainbow villagessa tapasimme kanadalaisen tytön, joka tiedusteli haluaisimmeko lähteä hänen kanssaan Uberilla Lavender cottagelle. Päätimme lähteä ja otimme ensin bussin Taichungin juna-asemalle ja sieltä uberin Lavender Cottageen. Matkalla näimme vuoristoa, kylän, joka on tunnettu sienien kasvatuksesta sekä kaikenlaista kasvillisuutta. Vuoristossa lämpötila oli vain 10 astetta. Uberkuskimme oli todella mukava ja  suostui odottamaan, kun kiersimme Lavender Cottagea, muuten olisi voinut olla hankalaa päästä sieltä pois...

Bao-sandwich lounaaksi

Kaupunkisuunnittelua Taichungissa

Lavender Village

Lopulta pääsimme hotellille tavaroittemme kanssa, joka onneksi sijaitsi aivan juna-aseman vieressä. Olimme jo ostaneet liput seuraavalle aamulle Taipeihin. Lähtö Taipeihin ei ollut ihan yhtä onnistunut, luulimme junan lähtevän viereiseltä juna-asemalta, mutta selvisikin, että Taiwanissa on (ainakin) kaksi junayhtiötä ja myöhästyimme junastamme. Pääsimme kuitenkin paikallisjunalla oikealle asemalle, josta saimme (ilmaiseksi) mennä toisella junalla Taipeihin. Taipeissa menimme heti Chiang Kai-shek Memorial Hallille, jonne pääsi todella kätevästi MRT-systeemillä. Melkein jokainen nähtävyys Taipeissa oli metropysäkin varrella, joten liikkuminen oli todella helppoa. Memorial Hallilta menimme hostellille, jonne jätimme tavaramme. Sitten etsimme ruokaa ja kävimme Huashan 1914 creative parkissa, sekä Longshan Temppelillä. Illalla kävimme Shilin night marketilla ja Taipei 101-tornilla.

Taipei National Theatre

Chiang Kai-shek Memorial Hall

National Concert Hall

Huang 1914 Creativity Park

Longshan Temple

Pakollinen juomakuva

Shilin Night Market
Kaupunkisuunnittelua Taipei 101 vieressä

Toisena päivänä Taipeissa olimme varanneet kahvihetken Taipei 101 35-kerroksen Starbucksiin. Näimme Taipein aivan uudesta kuvakulmasta ja Starbucks oli vielä aika rauhallinen siihen aikaan. Tämän jälkeen menimme Beitou Thermal Valleyhyn MRT:llä ja MOCA-museoon. Sitten olikin jo aika lähteä takaisin Taichungin hotellille. Ehdimme nähdä todella paljon, mutta jäi vielä paljon näkemättä. Taipei on tällä hetkellä yksi lempikaupungeistani ja Taiwanissa olisi vielä todella paljon nähtävää. Eilen lensimme Taichungista kello 13, joten emme kerenneet tehdä mitään aamulla. Tällä viikolla on paljon tehtävää, jotta saan tehtyä kaiken tarvittavan ennen seuraavaa reissua!

Näkymiä Starbucksista

Taipei 101

MRT-pysäkki

Kirjasto

Thermal Valley

Oli pakko käydä syömässä sushia