City Tour ja Lion Rock Peak

Lauantaina yliopisto oli järjestänyt meille Hongkong city tourin. Lähdimme seitsemän bussin voimin käymään Victoria Peakilla, Stanley Marketilla ja Clock Towerilla. Päivä oli aika kylmä ja ensimmäisessä kohteessamme, eli Victoria Peakilla tuuli kovaa. Onneksi oli paljon vaatteita päällä (huomautus äidille, jotta ei tarvitse huolehtia).

Uusi kotikaupunki

Busy day in Hong Kong

On päivät ollu tuulisii

Seuraavaksi menimme Stanley Marketille, jossa käytimme suurimman osan ajasta syömiseen. Stanley Market sijaitsee Hongkongin "rikkaalla" puolella, jonne pääsee vain omalla autolla, bussilla tai taksilla. Lähellä Stanley Marketia oli ihania rantoja. Aiomme palata sinne, kunhan säät lämpenevät. Stanley Market oli hauska pieni katu, jonka varrella oli erilaisia pieniä kauppoja. Alueen paras puoli oli kuitenkin rantamaisemat. Marketin jälkeen lähdimme takaisin Hongkongin keskustaa kohti, jossa saimme mennä ihastelemaan Cultural Centeriltä avautuvia mahtavia näkymiä. Päätimme Ellan kanssa lähteä järjestetyllä bussilla takaisin yliopistolle, kun muut jäivät vielä keskustaan pyörimään. Päivä oli hauska, mutta todella pitkä. Olimme kotona vasta kello kahdeksalta illalla.

Stanley Marketin lähellä olevan rannan näkymiä

Stanley Market (bongaa suomalainen...)

Clock Tower

Taas yksi hieno auringonlasku

Sunnuntaina kävimme Sanaan ja Ellan kanssa ostoksilla Mong Kokissa. Löysimme sieltä myös Forever 21 ja sushipaikan. Sunnuntai-iltana kävimme Sanaan kanssa syömässä läheisessä Lee Won Sing Collegessa, josta sai hyvää suklaa lavakakkua, jäätelöä ja hedelmiä. Näkymät kahvilasta olivat huikeat. Oli ihanaa pitää vähän rauhallisempi päivä, koska tekemistä on välillä liikaakin. Illalla kun pääsee sänkyyn makaamaan, nukahtaa melkein heti ja seuraavana päivänä jatkuu pyöritys.

Mong K

Söpöjä leivoksia part 2
Tänään päätimme lähteä kuuden tytön voimin kiipeämään Lion Rock Peakille. Sen piti olla helppo vaellus. No sitä se ei kyllä ollut ja yksi tytöistä joutui jättämään leikin kesken. Matka ylös ja alas kesti yhteensä noin 3 tuntia. Tietenkin meillä oli ylhäällä aika pitkä kuvaussessio, jonka takia matka kesti. Päätimme, että alkaisimme käydä noin kerran viikossa pienillä vaelluksilla, jotta ehtisimme nähdä mahdollisimman paljon. Vaelluksen jälkeen kävimme taas syömässä sushia.

Temppeli lähellä MTR-asemaa, josta otimme Uberin Lion Rock Peak-vaelluksen alkuun

Vielä on energiaa

Satojen rappusten jälkeen

Melkein huipulla

Huipulla!
Tällä viikolla on luvassa pari opiskelupäivää ja sitten lähtö Kuala Lumpuriin! Lähdemme Emmin kanssa jo torstaina ja muut tulevat perässä perjantaina. Pitää käydä äänestämässä ennen lähtöä torstaina! Kello 8.30PM alkaa Add&Dropp-aika. Haluan vaihtaa pari kurssia. Kuitenkin koulua pitäisi olla vain tiistaina ja keskiviikkona.